nartentinekewestaustralie.reismee.nl

Stukje zuidkust en weer noordwaarts

En meteen ook maar het vervolg....

Zondag 23 april 2017 Van Pemberton via Windy Harbour naar Walpole.

We bekijken steeds van dag tot dag wat we gaan doen. Nog steeds geen wifi gevonden sinds Fremantle, dus de foto’s en verhalen blijven nog even in de wacht. Na tanken en IGA super gaat het naar Northcliff, waar we doorrijden tot aan Windy Harbour. Hier is een scenic drive met diverse uitzichtpunten. De kust is hier ruig en rotsachtig en het waait er altijd. Het meest spectaculair is wel de “ window” bij Tookulup. Ook de struiken en planten zijn apart. Nadat we alles hebben bekeken rijden we de zelfde weg weer terug tot aan Northcliff. Hier slaan we dan af naar Walpole. Halverwege gaan we bij Nationaal Park Shannon een wandeling maken. Er staan er verschillende op het infobord, we kiezen die naar de stuwdam van Shannon Lake. Of je op een andere planeet rondwandelt! Reuze hoge bomen, varen soorten, grasplanten en bomen in allerlei kleurvariaties. En overal lopen we over de afgeschilferde basten van de Eucalyptussen. Hier en daar schieten wat vogeltjes weg… we komen niemand tegen. Doordat de zon niet schijnt heeft het een wat sinistere sfeer…..Af en toe sproeit er wat hemelwater. Terug op de parkeerplaats kijken we waar we vannacht willen zijn. We kiezen een camping bij Walpole die wifi heeft… hoogste tijd voor updates. Voor 40 dollar mogen we er staan…. Wifi alleen buiten bij het kantoortje… Als ik tegen donker worden klaar ben met internetten ben ik aardig verkleumd. Gauw aan de slag met kookactiviteiten in de camper…. De korte broeken gaan (hopelijk voor even) de tas in. Het is beginnen te regenen….

Maandag 24 april 2017 In de omgeving van Denmark

De camping is een modderpoel. De lucht zit potdicht… en het blijft regenachtig. Tegen tienen verlaten we de camping en rijden naar de het Nationaal park Walpole-Nornalup. Daar is zo’n 6 kilometer van de doorgaande weg de “Valley of the giants”. Je kunt er wandeling door de toppen van de bomen maken, maar wij kiezen voor de Empire Tree Walk, waarbij we de enorm grote Tingle-trees kunnen bekijken. Plastic regenjas en plu mee, want het is nog steeds niet droog. We verwachten eigenlijk niet veel volk maar dat valt mee (of tegen). Het is alsof we in een tropisch regenwoud rondwandelen. Zeer indrukwekkend. Het traject is netjes aangelegd en berekend op nattigheid zo te zien. Sommige bomen zijn 400 jaar oud en 65 meter hoog. Nart koopt in de souvenirwinkel een T-shirt. Dan rijden we door richting Denmark. Daar is 15 km ervoor, aan de zee een parking met op loopafstand enkele bezienswaardigheden. Eerst maar even lunchen. Greenpool is een baai die helemaal is afgeschermd van de wilde zee door grote rond afgesleten rotsformaties. Beneden op het strand gekomen lopen we via een trap weer omhoog om daarna weer af te dalen naar de Elefant Rocks. Van boven af gezien inderdaad net een kudde olifanten die in zee baden. Het lijkt even droog te worden…Op de radio horen we dat het in Perth zonnig en 26 ° is…. In Denmark gaan we bij de touristeninfo even naar weersvoorspelling voor de komende dagen informeren. We willen eigenlijk nog door naar Albany, maar als we horen dat tot en met woensdag aan de zuidkust alleen maar showers worden verwacht, wijzigen we onze planning. We gaan nog even bij de Wilson Inlet ( de uitloop van de Denmark river) kijken naar de pelikanen, eenden, zwarte zwanen en een enkele reiger en fuut en draaien dan in noordelijke richting af. Twintig kilometer landinwaarts zien we stukken blauwe lucht en houdt het op met regenen. De rest van de middag en avond blijft het droog…hoera! We vinden bij het plaatsje Kendenup een campground: Kendenup Agricultural Grounds. In een stukje bos zijn een stuk of 10 plaatsen gemaakt voor kampeerders. Stroom is beschikbaar en er zijn splinternieuwe douches en toiletten. Voor 15 dollar kunnen we hier staan vannacht. Een beheerder komt de stroom aansluiten. We zijn de enige gasten vandaag. Een supermooi plekje!