nartentinekewestaustralie.reismee.nl

Weer richting Perth

Zondag, 1e paasdag 16 april 2017 ….een flink eind rijden door de outback

Zoals al een gewoonte begint te worden, staan we op als de zon boven de horizon komt. Als we om 8.00 uur van de camping in Newman weg rijden is er even verwarring welke kant we op moeten. We hebben gisteren wat rondjes gereden op zoek naar de supermarkt en zijn nu de draad kwijt. We vragen het maar even aan 2 vroege wandelaarsters. Precies de andere kant op dus. Vandaag is een rij-dag; geen spectaculaire opties… gewoon richting zuid! Over weg 95 nog steeds. We komen een grote plas voorbij en zien wat “straw-necked” ibissen en “white-necked herons”. Af en toe ligt er een dode koe langs de weg. Op borden wordt steeds gewaarschuwd voor kangoeroes én koeien op de weg. We passeren weer de Steenbokskeerkring en zijn dan de tropische zone uit. Ondanks paaszondag zijn er veel road trains onderweg. Tegen twaalven stoppen we op een grote parking voor de lunch vlak bij een mooi gelegen kreek. We zien een grote wesp steeds rondom ons vliegen. Er blijkt een groot nest onder de picknicktafel te zitten…. We lopen nog een rondje en zien verschillende kleine vogeltjes in de bomen stoeien : o.a. zebravinken en parkietjes. We vervolgen onze route na een kort gesprekje met twee dames die ook van Karijini afkomen en daar een python hebben gezien! Bij de 26e breedtegraad maken we nog even een foto. Het rode van de aarde is nu wat roestbruin geworden. Er liggen elke paar 100 meter wel kangoeroeskeletten langs de kant van de weg. Bij Meekatharra, na 429 kilometer, is het genoeg voor vandaag. De hele afstand vanaf Newman zijn we door compleet onbewoond gebied gereden. Achter het Caltextankstation kunnen we voor 15 dollar overnachten, met alle voorzieningen die we nodig hebben. Er is alleen geen bereik met onze telefoons, wel internet in de bar. Dat ga ik morgenochtend uitproberen.

Maandag 2e paasdag 17 april 2017

Dat lukte dus goed…de volgende up-date. Binnen een kwartier klaar. Zelfs even wat appjes en mail op de mobiel kunnen lezen en beantwoorden. 8.15 uur, na voltanken, zijn we weg. De route van vandaag komt af en toe door wat gehuchten… Cue bekijken we even te voet; het is een voormalige goudzoekers nederzetting, met chique oude hotels, maar nu compleet in verval. Verder passeren we Mt Magnet, Paynes Find en Wubin (waar we de tank weer eens volgooien). Dalwallinu, na 507 km, is de stop voor vannacht. Nog 250 en we zijn weer in Perth. We willen morgen doorrijden naar Fremantle. Het is hier een stuk koeler ’s avonds….heerlijk! We zijn ondertussen al over de helft van onze tijd hier heen en we zijn benieuwd hoe het er ten zuiden van Perth uitziet. We hebben onderweg diverse enthousiaste verhalen gehoord.

hannie

Wat een belevenissen....heel afwisselend. Wij hebben de caravan gehaald en gaan maandag richting Toscane voor 2 maanden....voelt na jouw verhalen heel gewoontjes, maar gelukkig verheugen wij ons er enorm op.....toch ook weg van de dagelijkse beslommeringen en genieten van al het moois dat het land(schap) ons biedt. We blijven jullie volgen. Geniet !!!!

Piet

Jullie Paasdagen waren dus voor een groot deel reisdagen met veel warm weer en , zo te lezen, weinig extra bezienswaardigheden Vanuit Perth nu het volgende deel van de reis. Hopelijk zonder een wespenplaag. Goeie reis vanuit een bijna winters Aalst.

Josephine

Jullie hebben weer veel gezien met warm weer. Hier was het weer met de Paasdagen kouder dan met kerstmis. Ik heb mijn tas gepakt voor een pelgrimstocht door de Morvan. Ik vertrek maandag.