nartentinekewestaustralie.reismee.nl

Coral Bay en snorkelen

Zondag 9 april 2017 Naar Coral Bay

Vreemd wakker worden op zo’n grote parkeerplaats. Het tankstation en restaurant zijn 24/7 geopend en om half 7 als ik naar de toiletten loop staat er al een rij auto’s, de meeste met grote boten erachter, voor de pomp. Na ontbijt, benzine en water innemen, gaat het eerst even naar het centrum van Carnarvon en kijken we even bij de rivier. Weten we tenminste waar we waren vannacht. De North West Coastal Hwy, nr 1, steekt eerst de rivier Carnarvon over en gaat dan langs Lake Mc Leod. Van die laatste zien we helemaal niks. Het is vrij druk richting het noorden ook met road trains, maar het schiet goed op. We zien borden met waarschuwingen om vooral voldoende drinkwater mee te nemen, want dat is ten noorden hiervan schaars. Bij Minilaya roadhouse slaan we richting oceaan af en passeren de steenbokskeerkring (Tropic of Capricorn). We zijn nu echt in de tropen! Het is een woestijnachtig landschap en met hier en daar termietenheuvels. Na nog 40 km zijn we in Coral Bay. Nu maar hopen dat er plaats is voor ons op een van de twee campings. We gaan eerst naar degene die in onze Rough Guide Australia wordt aanbevolen. We boffen ; we kunnen zelfs aan de stroom staan. We betalen 1 nacht maar hebben de optie om langer te blijven. Eerst maar eens kijken. We installeren ons en zetten nu ook de luifel eraan. Er is amper schaduw… Even een handwasje, dan kan dat vast aan lijn en dan alle snorkelspullen verzamelen, compleet met onderwatercamera. Het strand is vlak aan de overkant. Alles wat we gehoord hebben over dit Ningaloo reef klopt… je loopt zo de oceaan in en na een meter of 25 wordt het dieper en begint het koraalrif met al zijn prachtige vissen. Adembenemend! We besluiten meteen nog een dag langer te blijven, dit is een van de hoogtepunten. Pas tegen vijven verlaten we het strand. Lekker douchen, potje koken en buiten zitten met een koel wijntje en windje.

Maandag 10 april 20171 Nog een dagje snorkelen in Coral Bay

Vannacht sliepen we met de schuifdeur wagenwijd open; veel te warm om alles dicht te doen…. Pas om 8.00 uur staan we langzaam op. Alles doen we vandaag langzaam. Een rustig ontbijtje, wat nodige boodschapjes bij de super aan de overkant en dan naar het strand. Zoveel mogelijk niet meenemen want we gaan de snorkelroute doen. Eerst een heel eind over het strand lopen en je dan met de lichte stroming mee laten drijven over het koraalrif heen tot aan het begin van de baai. Beslist niet verder want daar is een gebied dat de “ breeding ground van de reefshark” wordt genoemd. Het is er werkelijk prachtig; we zien zoveel vissen, groot en klein, mooi gekleurd, echt een aquarium. Nart maakt vandaag zo’n 100 foto’s met zijn onderwatercamera! Tussen 12 en 15 uur doen we behalve wat boterhammen en fruit eten niet veel. Wat lezen, drinken en ons rustig houden in de schaduw. Na drieën gaan we nog een rondje snorkelen. Als we terug zijn gaan we douchen (er is alleen warm water), spullen uitspoelen en te drogen hangen en weer wat rusten. Het valt mij op dat er zoveel grote gezinnen zijn, altijd meer dan 3 kinderen. Die hebben dan ook steevast heel veel spullen mee te sjouwen, waaronder tentjes, partytenten, zwembeesten, surfplankjes enz. Ik kook een potje in de kampkeuken en Nart stort zich op zijn onderwaterfoto’s. Hij is redelijk tevreden…

Piet

Wat een machtig verhaal. Al lezend voel je bijna de hitte en onderga je als het ware bijna lijfelijk de ervaring van snorkelen. Prachtig.

Mieke moller

Redelijk tevreden?Wat een prachtige foto's van het snorkelen.Snap dat jullie nog wel een extra dagje wilden.
Mooie reis verder, ik lees met plezier de verhalen
Groetjes, Mieke

Ans

Dat moet fantastisch zijn, genieten dus!!!

Leny

Zo leuk om jullie verslag en foto's te krijgen. Een heerlijk avontuur en zo relaxed ook dunkt me.
Veel plezier en fijne Paasdagen in de hitte.

Tini en Mimi

Hoi snorkelaars,wat een leuk verhaal en prachtige foto's zeg, dat is genieten voor jullie!! We wensen beiden fijne paasdagen en een geweldige voortzetting van jullie reis,met veel liefs van Tini en Mimi, het gaat hier goed !!!

Jan en Hilly

Kijken altijd weer uit naar jullie's foto's en berhaal

Attie en Ton

Mooie verhalen en schitterende foto's. Wij rijden met Google Earth Pro virtueel steeds achter jullie camper aan en kunnen alles goed in detail bekijken. Maar in het echt en zelf beleven is natuurlijker veel mooier.

Wim v.K.

Prachtige reis en mooie foto's

henk en maria

prachtige foto,s jullie geniete wel , maar dat moet ook.
veel plezier en verder lezen wij jullie verhalen.
heel veel groetjes uit Nederland(Valkenswaard ).

Henk en Maria.