nartentinekewestaustralie.reismee.nl

Naar Kalbarri

04-04-2017 dinsdag. Over de Northwest coast Highway naar Geraldton

Voordat we vertrekken van de camping maken we ruim gebruik van de faciliteiten. Douchen, ontbijtje aan de picknickset, water bijvullen en meteen ook maar verslag 2 en de foto’s van de laatste 3 dagen op reismee zetten. Geen idee wanneer we weer internet hebben. We rijden naar de vlakbij gelegen rivier Irwin, die hier in zee uitmondt. Vanaf een uitkijkpunt gaat het naar beneden, langs wat zoemende rotsen, waar bijen of wespen nestelen, tot aan de zee. Er is niet heel veel te zien, (ook voor watervogels te heet?). Het blijft bij een paar sternen en aalscholvers. In het centrum van Dongara doen we wat inkopen en rijden door in de richting van Geraldton. We maken een tussen stop bij Greenough ( typische “ leaningtrees” ) en bij Cape Burney, waar we lunchen bij een overdekte picknickplaats en, tot Narts grote vreugde, het een en ander aan vogels spotten: pelikanen, verschillende reigersoorten, (waaronder een grijze), 2 soorten aalscholvers en visarenden. Een schitterend plekje! We hebben een overnachting in Geraldton op het oog aan de haven, maar ter plekke blijkt dat er pas nieuwe regels op de parkeerplaatsen zijn geschilderd: ”only Selfcontained vehicles”. En dat zijn we niet. Blijkbaar zijn er op veel plaatsen deze nieuwe voorschriften en wordt dat nog niet actueel op de app van Wikicamps vermeld. We rijden nog 30 km door en komen bij Coronation beach op een mooi in de duinen aangelegde campground. Het stageld moet je hier in een enveloppe in een brievenbus deponeren. Nart gaat nog wat rondstruinen en ik ga even plat. Ik heb last van een vervelende hoest en traanogen. Ik wijt het aan de airco die ik gisteren en vandaag heb aangezet vanwege de hitte. Als het donker is eten we een warme hap met een ijsje toe. De zon ging prachtig onder!

05-04-2017 Naar Kalbarri National Park.

En verder noordwaarts gaat het weer. De eerste stop vandaag is in Northampton, daar waar de afslag is naar de kust/kliffenroute naar Kalbarri. Bij de apotheek haal ik een drankje voor mijn gehoest en keelpijn. Dan is de weg verderop een aaneenschakeling van uitzichtpunten. Eerst bij de Huttlagoon die nu bijna helemaal een roze zoutvlakte is. Het stikt er van de vliegen, dus drapeer ik mijn Spaanse €1,00 sjaaltje om mijn hoed om de vliegen uit mijn gezicht te houden. Ook verderop bij de kliffenkust stappen we uit en bekijken rotsformaties met namen als: Natural bridge, Castle rock, Grand stand, Eagle gorge en Mushroom rock. Net na enen pauzeren we bij Red Bluff Beach, dat aan een groot rood rotsplateau aan zee ligt. We eten onze boterhammen en drinken koude thee met citroen ( zelf gemaakt). Een wandelingetje over de rotsen levert nog wat sternen meeuwen en een South Polar Skua op. In Kalbarri gaan we dan boodschappen doen en tanken. Een aardige voorraad want het is niet zeker of we morgen een super tegenkomen en (Goede) vrijdag zijn alle winkels dicht. Dan begint de 2 weken durende paasvakantie. De beoogde campground net buiten Kalbarri blijkt alleen met 4WD bereikbaar, dus draaien we om en gaan de eerste de beste camping op. Voor 40 dollar mogen we hier 1 nacht staan en er is niet eens wifi. We doen het er maar mee. Het is toch een schitterende locatie. Vlak aan de rivier Murchison die hier in zee komt. Op een pleintje vlak voor ons is een man joekels van vissen aan het schoonmaken: Red Snapper en Spanisch Mackerel allemaal zo’n meter lang… Een hele rij meeuwen en pelikanen staan in de wacht op afval. ’s Avonds kook ik een potje in de campkitchen, lekker veel ruimte even. We eten heerlijk buiten, terwijl allerlei soorten kakatoes en papegaaien boven ons hoofd rondvliegen. Nart kan zijn hart weer ophalen, al was het alleen maar om alle juiste namen erbij te zoeken. Heel wonderlijk is dat we hier van geen vlieg, mot of ander insect last hebben. Dat was de afgelopen dagen wel eens anders.


Reacties

Reacties

Piet

Weer problemen hier om de tekst van mijn reactie op het scherm te krijgen. Maar via via is het gelukt en merk ik hoe jullie kans zien de eerste kleine probleempjes ( hitte, vliegen, toiletloos) het hoofd te bieden. Goeie reis verder!

Leny

Leuk verslag weer eb ik herinner mij de hoeden met muskieten net die wij moesten dragen in Aussieland. Je wordt gek van die vliegen. Hebben jullie al bomen vol net vleermuizen gezien? Veel succes en plezier daar!????

Josephine

Sterkte met je hoest! Geniet van de mooie reis!

Els

Beterschap, meis. Je lichaam moet eventjes wennen aan die totaal andere omstandigheden. Geef het de tijd ..knuff en veel plezier verder. (Hoop dat de insecten wegblijven)

Jan Gooijer

Volgens mij is het pas volgende week Goede Vrijdag. Jullie hebben dus een week extra vacantie
gr Jan

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!