nartentinekewestaustralie.reismee.nl

Het avontuur is begonnen

29 maart 2017. Van Waalre naar Hong Kong

Netjes op tijd zijn we op Schiphol. Thuis hebben we de instapkaarten al uit geprint, zodat we de bagage vlot kunnen afgeven en door de uitgebreide douane controle mogen.Tot en met de wandelschoenen worden we gestript….de hele electronische mikmak gaat in plastic bakken door de scanner. De Boeing777 van Cathay Pacific vertrekt op tijd en na een uur of 12 met veel films, wat videospelletjes, diverse versnaperingen en een tweetal maaltijden landen we in Hong Kong. Hier hebben we ruim de tijd om over te stappen (een uur of 8!). We slapen wat bij, wandelen rond door de lange vertrekhallen, kaarten een potje, lezen en internetten een tijdje. Aankomst in Perth : 23.00 uur. Drie kwartier later zijn we door de strenge douanecontrole en gaan voor de aankomsthal op de citybus naar het centrum wachten. Om 00.10 uur is die er eindelijk en brengt ons redelijk dichtbij ons hotel aan Murraystreet. De straten zijn uitgestorven. We krijgen snel een kamer toegewezen en een half uur later liggen we op 1 oor. Het is inmiddels 31 maart...

31 maart 2017. We halen de camper op.

Omdat we vergeten zijn een tijdstip af te spreken om de camper op te halen (dat moest 14 dagen voor de datum), hebben we vandaag om 13.00 uur al afspraak. We zijn redelijk uirgerust en nemen, na een zonnig ontbijtje op een plein en een speurtocht naar een parkeerplaats voor de camper (we hebben immers nog een hotelovernachting), een taxi naar het depot van Travel Car Center. Het verkeer is een chaos! Overal zijn wegwerkzaamheden, omleidingen en lange wachttijden voor stoplichten. De camper wordt grondig door ons geïnspecteerd en een uur later vertrekken we richting centrum Perth. We hebben op het laatste moment nog een ( verouderde) Garmin gps mee gekregen. Die brengt ons via een hele omweg naar Kings Park. Het is even omschakelen naar het links rijden en helaas legt 1 pilonnetje bij een wegafzetting het loodje…..In Kings Park maken we een wandeling door het duingebied en zien en horen verschillende vogels en bekijken in de Botanische tuin de flora. Dan terug naar de parkeerplaats vlak bij ons hotel. Eentje die wel bovengronds is. We frissen ons op en gaan een eindje verderop in het uitgangsgebied op een terrasje een pizza eten. We zijn inmiddels aardig onder de indruk van Perth: torenhoge gebouwen, drukke straten, gezellige mensen en dikke prijzen voor van alles en nog wat. En dan de enorme aantallen Aziatische mensen: af en toe waan ik me in Bangkok. Tot half 1 genieten we nog mee van een buitenlucht disco. Net als gisteren waren de temperaturen tegen de 30° en wordt nog meer verwacht.

manon

O wat heerlijk! il volg jullie in gedachten door Perth en kings park! geweldig dankjewel voor de mooie beschrijving ik ben weer even terug?

Piet Brouwers

Dat was dus een lange trip, van huis naar Perth en zo te lezen zonder veel troubles doorstaan. Ik kijk uit naar jullie reisindrukken na het verblijf in Perth. Krijgen we nog buideldieren te zien? Een pilootje laten sneuvelen is geen halszaak, maar wees voorzichitig voor de dieren. Goeie reis verder..!

Josephine

Nou het begin is gemaakt! Een zeer zonnige start! Mooie reis verder!

hannie

Mooie start.....wat een kanjer ben je dat je links rijdt met de camper!! Hopelijk komen jullie (weer) veel moois tegen, dan kunnen wij hier weer genieten van je beeldende verhalen. Bye bye